Een gouden momentje met Toon

Prins Nilles III brengt een saluut aan Toon van Duinkerken.

Op zondag 2 februari vond de publieksbijeenkomst ‘Rommetom Anton’ plaats in een bomvolle kleine zaal in Den Enghel. Pieter Huygens sprak over de band tussen ‘Toon’ en de Bergse vastenavend. Bernard Asselbergs (de jongste zoon van Anton van Duinkerken) vertelde levendig over het belang van carnaval voor zijn vader. En Prins Nilles III bracht een saluut bij het beeld op de Grote Markt, een eerbetoon aan Toon als wegvoorbereider van de Bergse vastenavend. Omdat de Prins de bijeenkomst tot een van de ‘gouden momentjes’ rekent van zijn afscheidstournee dit jaar, reikte hij een gouden neus uit. Eentje voor het beeld en eentje voor de zoon van Toon. Een eervolle afsluiting van een mooie middag!

Prins Nilles III en Bernard Asselbergs met gouden neus bij het standbeeld van Toon van Duinkerken.